Öngyógyító gyakorlatok

Tudathang/egészség

Öngyógyító gyakorlatok

Tegyél azért, hogy tested energiacsatornái szabadon átjárhatók, tiszták legyenek, biztosítsd önmagad számára a mozgást, az áramlásban levést.

Egészséged szempontjából megkerülhetetlenül fontos, hogy a mindennapi szokásaid közé bekerüljenek olyan testi és egyben energetikai gyakorlatok, amelyekkel ezt támogatják.

Két keleti mozgássort tanítok: a Thaiföldön elsajátított Ruesri Dat Ton, magyarul szerzetesek öngyógyító gyakorlatai (thai jóga) alapszinten egyszerűbb, míg a Kínából származó, itthon elsajátított Bian csikung összetettebb mozdulatokat tartalmaz.

A thai jóga akkor a leghasznosabb, ha sokat ülsz vagy állsz, napközben keveset mozogsz, és már rég leszoktál a mozgásról. Ezekkel a gyakorlatokkal visszahozod magad az életbe, újra érezni fogod, hogy élsz. Az alapgyakorlatokat egészen biztosan te is végre tudod hajtani, azonnal érezhető, és hosszabb távon még kamatozóbb hatása pedig téged is meglephet. Különösen ajánlom, ha valamilyen betegségből vagy hosszan tartó negatív testi-lelki állapotból szeretnél magadhoz térni.

A Bian csikung akkor a leghasznosabb, ha azt érzed, hogy csak “döcögsz” az életutadon, az egészséged is hagy maga után kívánnivalót, de azért nem vagy egészen lerobbanva. Csak egyszerűen mehetne minden sokkal jobban is. Ha így érzed magad, akkor telitalálat ez a gyakorlatsor. Újra érezhetővé válik általa, hogy az élet mozgás, a mozgás öröm, és hogy áramlásban lenni, az élet maga.

Mindkét fenti gyakorlatsort melegen ajánlom akkor is, ha sportos életet élsz, ez esetben nyújtó, illetve bemelegítő és levezető gyakorlatoknak kitűnőek.

Thai jóga: szerzetesek öngyógyító gyakorlatai

Bian csikung az egészség helyreállításáért

Hozzászólások lezárva